17 månaders barn dödades genom misshandel. Och så vill jag säga tack till alla.

Jag vill säga tack till alla era underbara komentarer.
JAg har också haft en underbar dag med ina kompisar i skolan.
Om jag fick välja mellan dom eller ett förhållanden så skulle jag skita i förhållandet.
Men om jag fick ett så skulle jag ha kvar båda.

Jag hittade ett inlägg på en blogg.
Jag tycker detta bara är så hemskt.

Det som var under var detta:
Lilla Baby Peter blev en världskänd unge på en kort tid, tack vare e grym behandling som ledde till hans död.

Barnet som blev misshandlat i olika tillfällen. Levde en del av sitt liv med ryggraden av, tänder inslagna i munnen, flera brutna revben osv. ingen ingrep trots att socialarbetare kollade flera gånger.



Baby P, som barnet också kallas hette Peter Connelly. Han föddes i England och dog vid 17 månaders ålder. Under en period på åtta månader fick Peter över 50olika skador. Under den perioden hade flera social- och hälssovårds inriktade personer träffat pojken, utan att göra något.

Mamman Tracy Connely flyttade ihop med en man vid namn Steven Barker. Peter besökte sjukhuset många gånger pga sina skador, och blev omhändertagen av familjevänner under korta perioder.

Den 3 augusti, 2007, blev ambulansen kallad hem till Connellys hus. De fann Peter död, alldeles blå. Efter återupplivningsförsök togs Peter och Tracy Connelly till sjukhuset. De dödförklarade honom 12.20pm. Undersökningar om hans död avslöjade hemska saker. De hittade tänder i hans mage, han hade blivit slagen så hårt att tänder lossnat och han svalt dem. Hans ryggrad var av, han hade flera brutna revben, hans fingertoppar hade skurits av och hans naglar hade dragits ut samt otaliga andra skador både på skallen och kroppen.


Dessa bilder är "rekonstruktioner" av hur Peters skador såg ut vid hans död.

Steven barker hade misshandlat lilla Peter om och om igen, torterat honom tills han dog. Barker har också blivit dömd för våldtäckt av en 2 åring. Under hela tiden hade Peters mamma inte brytt sig om honom. Då ambulansen kom, hade hon stått och sminkat sig, utan minsta ledsna min.

Av vänner till familjen har man fått veta att de "kamouflerade" Peters blåmärken med sylt eller choklad då de tog bilder eller liknande. Peter fick ligga dagar i sin säng, utan att de bytte blöja på honom. Barkers flickvän på sidanom (15 år) berättade att de hade varit på promenad i skogen, Peter hade inte kunnat gå eller krypa så Barker slängde honom i barnvagnen. Då var Peters ryggrad av.


Jag tycker bara att detta är så hemskt.
Jag vet inte vad i tycker men jag ,som jag skrivde, så tycker jag att det är hemskt.
Tänkt er detta.



Jag ska göra ett till inlägg snart.

bye Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0